23 Ekim 2013 Çarşamba

Looney Tunes Magnetlerim



Yukarıdaki magnetlerimde kullandığım Looney Tunes karakterlerinin kaynağı, aşağıda üzerimde görünen tshirtlerden Tazmanya Canavarlı olanın etiketi. Tshirtten çok etiketlerine sevindim diyebilirim :) Tek bir etiketten dört adet magnet çıkarttım, bir adet de Garfield'lı bardak altı çıkacak, ama onunla ilgili  tam karar verebilmiş değilim, çünkü Garfield ve Oddie ikilisi 10x10cm ebatlarından küçük. Çevresine birşeyler eklemek lazım, ama ne? Düşünüyorum...
Bu magnetler de henüz tamamlanmadı. Bir kat daha resinlemem gerekiyor.  Aslında tek seansta biter diye düşünmüştüm, tek kat yeterli olurdu, fakat resimleri yapıştırdığım malzeme çok esnek olduğu için döktüğüm resinin yarısı yere döküldü:)
Dörde böldüğüm etiketi üzerine yapıştırmak için balsa denen malzemeden kullandım. Balsa, çok hafif bir ağaç cinsiymiş. Detaylı bilgi şurada. Kesmek, zımparalamak süper kolay. Tam etiketlerin ölçüsünde kestikten sonra hafif zımparaladım. Kalınlığı yanılmıyorsam 2 yada 3 milimetre falandı benim kullandığım balsanın. Ama biraz daha kalın olması gerekiyormuş maalesef:(
Peçete tutkalıyla resimleri balsaya yapıştırdıktan sonra kurumaya bıraktım, bir süre sonra baktım ki tutkalı çeken balsa esneyip bombeli hale gelmiş. Resimsiz tarafına da tutkal sürersem belki düzelir diye düşündüm, ama yemedi tabii :) Her iki tarafları da kuruduktan sonra yağlı kağıt arasına koydum ve üzerine ağırlık koydum, düzelsin diye. Ertesi gün ağırlığı kaldırınca baktım ki gerçekten düzelmiş. Yaşasııın diyerek resin dökme işlemime başladım. İlk başlarda herşey gayet güzel gidiyordu. Ama dökümü bitirip kurumaya bıraktıktan bir süre sonra (yaklaşık 15 dakika) baktım benim afacanlar yine hafif bombe yapmış. Henüz kurumayan resinin de bir kısmı yanlardan akııp gitmiş:( Yanlara akmış olan resini spatula, kürdan ve benzeri malzemelerle güzelce temizleyip kurumaya devam etmelerini sağladım. Sonrasında akma yapmadı bir daha ama kenarlardaki resin katmanı oldukça ince kaldı. Bu son denememle birlikte, resin konusunda dikkat edilmesi gereken önemli noktaları şöyle özetleyebilirim:
  •  Eğer resinlenecek malzeme benim magnetler gibi kenar yüksekliği olmayan düz objelerse maalesef işimiz çoook zor :(
  • Düz objeleri düz bir zeminde resinlemek lazım, resin oldukça sıvı bir malzeme olduğu için, objeden taşmasa bile, bir tarafındaki kalınlık diğer tarafından fazla olabiliyor, o da hoş olmuyor tabii. Sonrasında objeyi aynı yüzeye aksi istikamette koyup bir kat daha dökmek gerekiyor..
  • Resinlenecek yüzey önceden peçete ya da dekupaj tutkalı ile kaplanmalı. (Bu tarz tutkallar kuruduğu zaman şeffaflaşıyor, ama yine de sürülen katmanlar makul bir kalınlıkta olmalı). Bu işlem birkaç kere tekrarlanmalı. Özellikle ince kağıtlarda en az 3-4 kat sürüp kurutmak gerekiyor. Mesela pullarla bir bardak altlığı yapmıştım, ilgili postdaki fotoğraflarda da görüldüğü gibi, pulların üzerinde su lekeleri oluştu. Sebebi, bu tutkallama işini sadece 2 kat ile sınırlı tutmam(diğer bir deyişle, aceleciliğim:) ). Ama eğer bir fotoğrafı resinlemek istersek bu adımı tamamen es geçebiliriz, fotoğraf kağıdı resinden etkilenmiyor(Şirin'in doğumgünü magnetlerini yaparken test ettim).
  • Resini resmin üzerine dökerken sabırlı olmak lazım, özellikle düz zeminlerde tek katla işi bitirimeye çalışmak beyhude bir çaba. Azar azar dökmeli, yayılmasını beklemeli...
  • Spatulaya aldığım sıvı haldeki resini, resmin ortasından başlayarak (özellikle magnet gibi küçük objelerde) damla damla ilerlemeli, damlatılan sıvının yayılmasına izin vermeli.
Yukarıdaki madde doğrultusunda, bundan sonra yapacağım ilk döküm işleminde en az 10-12  adet magnet hazırlayacağım )
  • Resini damlattıktan sonra, kürdan ya da spatulayı resinin içinde gezdirmek, o an için zararsızmış gibi dursa da, zararları kuruduktan sonra ortaya çıkan bir hareket :( Fotoğraflarda yeterince açık görünüyor mu emin değilim ama kurumuş parçayı elime aldığımda gezdirdiğim kürdanın rotası oldukça net görülüyor :(  Bu sonuncu seferde de daha önceki magnetlerde yaptığım hatayı tekrarladım. Ama bir daha yapmayacağımmm!!
  • Kalıba dökerken yukarıda yazdığım zorlukların hiçbiri olmuyor, fakat onun da dezavantajı, kalıbın içinde ne kadar çizik, pürüz ve benzeri arıza varsa, aynen resine yansıyor.
  • Kalıbın bir diğer dezavantajı ise, hava kabarcığı problemi. Düz zeminde daha az katman olduğu için hem kabarcık oluşma şansı düşük oluyor, hem de bir pipetle üfleyerek o kabarcıkları kolayca yok edebiliyoruz. Kabarcıkları yok etmenin bir diğer yöntemi de üzerinden alev geçirmek(çakmakla), ama onu da çok dikkatli yapmak gerekiyor, kürdanın bıraktığı izlerin benzerleri oluşabiliyor bazen. Kalıpta ise, oluşan kabarcıklar zamanla yüzeye çıkıyor, yani 5-10 dakikada bir kontrol edip müdahale etmeniz gerekiyor. Konu ile ilgili, Şirinin doğumgünü magnetlerini yaparken edindiğim acı tecrübelerim var :( (Detayları ilgili postumda)


​​
​​



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

Recommendations by Engageya