22 Ekim 2013 Salı

cam boyama denemesi yaptım geçenlerde..


Maymun iştahım durmuyor, şimdi de cam boyamaya merak sardım.
Resin çalışmalarım için sipariş ettiğim cam boyaları elime geçince dayanamadım, bir deneme yapmalıyım dedim ve herhangi bir araştırma yapmadan başladım işe. Ve tabii ki başarısız oldum:)
Üstteki fotoğrafta bu ilk deneme sonrası bardağın durumnu gösteriyor..
Cam boyaları ile birlikte sipariş ettiğim şablonu bardağa düzgün bir şekilde tutturduktan sonra herhangi bir fırça yardımıyla boyayı şablonun üzerine sürdüm. Zaten bu işleme başlar başlamaz farkettim bir terslik olduğunu. Öncelikle boyanın bu kadar yoğun olmasını beklemiyordum. Pütürtülü bir yapısı var. Kullandığım fırça da dandik. Boyayı sürer sürmez kurumaya başlıyor zaten. İnce sürsem kapatmıyor, kalın sürsem pütürcükler kaba bir görünüm veriyor. Her iki durumda da fırça izi çok belli oluyor zaten. Amaaan boşveeer, diyerek kalın kalın sürdüm geçtim ben de. Sonra da şablonu üzerinden kaldırmadan kurumaya bırakmak gibi bir hata yaptım :( Ertesi akşam 'hadi artık şablonu kaldırayım, öyle devam etsin kurumaya' diyerek bardağı elime aldığımda ise, süpriiiiz, boya-şablon-bardak üçlüsü bir bütün olmuşlar 24 saat içinde, ayırabilene aşkolsun! Fotoğraflarda da görüldüğü gibi, çiçeklerin yarısı şablonun üzerinde kaldı, camın üzerinde  kalan yarısı da pütürük içinde :(
Fotoğrafları çeker çekmez camın üzerinde kalan boyaları da söktüm ve kurtardım bardağımı :)
Sonra da, ilk yapmam gereken şeyi yaptım, google'a sordum cam boyama nasıl yapılır diye. En sonunda Maya'nın Cicileri bloğunda 'Adım Adım Cam Boyama' başlıklı yazıyı bulunca, sol taraftaki fotoğrafta gördüğünüz çay tabağını yaptım.(orası da kaynak olarak Hobi Vakti bloğunu göstermiş, onun da ilgili post'u burada.) (kaynak göstermek için izin istemek gerekir mi ki acebaa ilgili blog sahiplerinden, neyse, kızarlarsa kaldırırım linkleri:) )
Meğer öyle fırçayla haldır haldır sürmemek lazımmış, süngerli bir cam boya fırçası kullanmak gerekirmiş. Ama gecenin bi vakti nerden bulayım süngerli fırçayı, bulaşık süngerinin nesi eksik diyerek bir parça bulaşık süngeriyle çözdüm olayı :)
yıkanabilir duruma gelmesi için fırınlamak ya da 21 gün bekletmek gerekiyormuş, boyanın üzerinde öyle yazıyor, sanırım 4 hafta falan geçti boyamanın üzerinden, ama henüz denemedim yıkamayı. Önce elde sonra bulaşık makinesinde test etmeyi düşünüyorum..
Az önce bahsi geçen bloglardaki gibi pasta altlığı gibi birşey boyamayı da istiyorum yakın zamanda. Ama önce yıkama testlerini yapmam lazım, 4 hafta beklemeye rağmen yıkanınca boya akıp gidecekse, boşuna uğraşmaya gerek yok..

1 yorum:

...

Recommendations by Engageya