7 Şubat 2014 Cuma

Metal Kutular

 En son puzzle tepsi denememden sonra resinle arama bir soğukluk girdi. Hala aklımda çeşitli projeler mevcut, ama bir türlü hadi başlayayım diyemedim

Bu arada farklı şeyler denedim, bir tanesi boş metal kutuları değerlendirme çalışmam. Metal kutuları hep sevmişimdir zaten. Bu boş sigara kutularını bulduğumdan beri de ne yapılır bunlarda diye düşünüyordum. Resin dökümü için kalıp olarak kullanmayı düşündüm içini yağlı kağıtla kaplayıp ama çok zorlu bir süreç olacağı için vazgeçtim. Zaten istediğim kalınlıkta da değillerdi. Sonra aklıma ayna kutusu olarak kullanabileceğim geldi. Eski farlardan çıkardığım makyaj aynalarını içine yapıştırmak yeterliydi, (gerçi uygun boyutlu ayna bulamadım ama, boş kalan yerleri hamurla ya da resinle dolururum nasolsa diyerek kutuların dışını neyle kaplayabileceğimi düşünmeye başladım. O arada elimin altında idefix siparişimle birlikte gelen Sabit Fikir dergisi vardı. Aslında aklımdan geçen kaplama malzemesi daha parlak bir kağıttı. Ama aklımdaki parlak kağıt evimden çıkmayınca, benim de evimden çıkasım gelmeyince (tembel miyim neyim), nasıl olsa bu ilk deneme diyerek samanlı kağıtla ilk denememi yaptım. İyi ki de yapmışım. Vernikleyince istediğim parlaklığı elde ettim :)

Tabi kutuların kullanıma girmesi biraz uzun sürdü bu kutuların, çünkü iki kat yat verniğinin kuruması oldukça uzun sürdü. Yapışkanımsı dokudan kurtulması en az bir hafta sürdü.
Yapım aşamaları şu şekilde:
- Kutular yıkandı kurulandı
- Çok hafifçe kağıt zımpara ile zımparalandı.
- Uygun boyutta kestiğim dergi parçaları, peçete tutkalı ile kutulara yapıştırıldı
- üzerine bir iki tur daha peçete tutkalı sürüldü.
- kuruduktan sonra yat verniği ile verniklendi.
Ama yat verniğinin kuruması biraz uzun sürüyormuş anladığım kadarıyla, vernikledikten 2 gün sonra bile dokunduğumda yapışkan bir his veriyordu. Ben de attım onları bir köşeye, nerdeyse 2-3 hafta beklettim. (bilerek beklettim sanki, tamamen unutmuşum onları odanın kuytu bir köşesinde :) )
İçine ayna koymak yerine bu seriyi pudra ve allık kutusu olarak kullanmaya karar verdim. Bir sonraki sefer ayna kullanacağım. Sıradaki metal kutularım penguen karikatürleri ile kaplanacak (karikatürler kesildi, kutular zımpara bekliyorlar şu an).

4 yorum:

  1. Metal kutulardan en güzelini seçip alma hakkım varsa kullanmak istiyorum.Bedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiii ki Bedir Hanım, mevcutlardan seçme hakkınız olduğu gibi, sizin isteklerinize özel yenilerini de yapabilim. Ama tabii bizzat gelip atölyemden teslim almanız gerekiyor :)

      Sil
  2. Bunlar da ayrı güzellikler olmuşlar, elinize sağlık, süper.

    YanıtlaSil

...

Recommendations by Engageya